★★★ Translate My Blog ★★★

English French German Spain Italian Dutch Russian Brazil Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Translate Widget by Google

Sunday, August 30, 2009

۩۩= MAKNA HARI DALAM HIDUPKU. =۩۩

Seminggu ada 7 hari iaitu hari Isnin sampailah Ahad. setiap hari tu ada makna tersendiri.Ada yang best, menarik n memgembirakan dan ada juga yang kurang best, bosan n boring. Ni la kesimpulan tuk hari2 yg aku hadapi sejak mula sem ni.

ISNIN

aku paling suka hari isnin . knp?? Coz kelas aku start kul 2 (kelas bi). Huh enak tul leh tido pagi puas2. Hehehe…. Tp tiba time malam mesti kelang kabut jer.. time 2 la nak g jumpa member2 n buat assigmnt yg kena anta esok(selasa). Ni dah jd tabiat aku la. Wat keje last2 minit hehehe… dan tido biasernyer paling awal la kul 3 atau 4 pagi coz wat asgmnt la. Huh..” nyesal jer xbuat asgmnt awal2” ni la ayat wajib yg aku akan ckp setiap malam hari isnin

SELASA
Aduiss.. ni la hari paling susah nak bgun pagi.. tp kena gak paksa bangun coz kena naik bus g pekan kul 7pagi.. ni hari pertama aku naik bus untuk g kelas yg berada kat pekan. Masuk jer dlm bus, 10minit jer dah tertido hehehe… blum ada lg rekod aku xtido dlm bus yg anta g pekan. 1jam dok dalam bus.. huh rugi woo tak tido.. sampai pekan kul 8 trus wat ibadah g masjid ump pekan n tido sunat dalam masjid hehehehe…. Nak wat camne lg dah kelas aku pown start kul 9. Daripada aku join member bergosip baik aku tido. Kurang bercakap kurang wat dosakan .

RABU
Huh ni la hari paling xbest.. kelas start kul 8 n last kelas kul 6. Huh penat woo.. blik kelas pon xsempat nak g bazaar beli makanan berbuka. Mmg penat woo… n malam jer mesti xleh nak relex gak kena wat asgmnt lg. huh bila la nak abis belajar ni??? 1 hari nanti…

KHAMIS
ni lagi satu hari yg wat aku dapat pahala pecuma… aku kena brsabar jer sepanjang waktu. Ye la kelas start kul 8 sampai kul 3. Langsung xde waktu break. Ni la ari paling memenatkan. Tp waktu malam aku mesti xtido gak walaupown penat.malam jumaat kan malam yg paling special Hehehe. Tido pas solat subuh. Malam dipenuhi ngan xtvt brmain ternet sambil zikir insyaallah…. Knp aku xtido?? jawapannyer dalam xtvt hari jumaat aku...

JUMAAT

Yahoo… ni la hari paling best sekali… hari yg ditunggu2. Dapat gak pahala menunggu hari jumaat. Hari jumaat aku xde kelas. Hehehe… jeles tak??? pasal tu hari khamis tido lambat. Bgus pagi mandi sunat pastu g solat jumaat. Balik solat lak kemas bilik n basuh baju. Wahh byk gak wat xtvt yg bermaufaat. Mmm.. hari jumaat pown tido lewat gak cam biaser.

SABTU
Cam biaser la hari minggu.. dok berehat la. Kekadang g kuar kuantan. Aku ari sabtu ni xada sgt xtvt yg tetap. Xtvt pown kurang jer. Byk abiskan masa kat rumah jer…yang penting berehat sepuas puasnyer hoho

AHAD
Hari yg sdey kot.. ni hari aku merenung apa yg telah aku wat untuk minggu ni. Biasernyer member ckp aku ni akan Nampak cam bad mood coz senyap jer. Ye la camne xsenyap coz klu kita fikir xtvt kita yg telah kita buat pada hari2 sebelum ni mesti rasa cam xpuas hati jer.. rasa cam nak patah balik masa jer. Nak baiki kekurangan n kesilapan yg telah kita wat… mmm…

cam2 la idup aku seharian.. aku tetap bersyukur sebab masih bangun dan masih lagi idup untuk menambahkan lagi amalan n bekalan hari yg kekal abadi (hari akhirat). Macam mana pown ujian yg aku dapat tetap kena tempuh gak kerna itulah asam garam kehidupan


Apabila cinta kepadaNYA sedalam Lubuk sanubari, nescaya cinta selaiNYA akan terpinggir... Carilah warna yg sebenar mewarnai hidupmu.. Carilah cinta yg sejati kerna cinta yg sejati hanya dariNYA.... Berimiginasi seindah fantasi... Hasilnya tak seindah realiti.. Semalam Adalah Sejarah... Hari ini adalah kenyataan... Esok adalah harapan....

HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM DAN ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI
“ Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia, lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.

blog comments powered by Disqus
 
© free template by Blogspot tutorial